۳۰ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۳۳

ابطحی:

تسهیل قانون جرایم عاملی برای بازگشت متکدیان حرفه ای به تکدی گری است

تسهیل قانون جرایم عاملی برای بازگشت متکدیان حرفه ای به تکدی گری است

بیرجند - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: آسان گرفتن قانون در خصوص متکدیان حرفه ای، عاملی برای برگشت به تکدی گری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدزمان ابطحی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: متکدیان حرفه ای به دلیل داشتن توان مالی، امکان پرداخت جریمه های تعیین شده را دارند و این امر عاملی برای بازگشت دوباره آنان به تکدی گری است.

وی از فعالیت مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: در این مرکز با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی هفته ای دو الی سه بار اقدام به جمع آوری متکدیان می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه متکدیان پس از جمع آوری به مرکز موقت منتقل شده و به دوگروه حرفه ای و نیازمند تقسیم می شوند، افزود: متکدیان حرفه ای به دادگستری معرفی می شوند.

وی با اشاره به اینکه عده ای از متکدیان کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست هستند، اظهارداشت: این کودکان نیز متناسب با تنوع نیازشان به بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می شوند.

جمع آوری 133 متکدی در بیرجند

ابطحی در خصوص ساماندهی تکدی گری در سطح شهرستان بیرجند، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال طرح ساماندهی متکدیان در سطح شهرستان برگزار شده داست.

وی با اشاره به اینکه  در این راستا 133 متکدی شناسایی شده است، افزود: از این تعداد 53 نفر کودک و 80 نفر سالمند و میان سال بوده اند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند اضافه کرد: از این تعداد 73 متکدی مرد و 60 متکدی زن بوده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 32 نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند، افزود: همچنین 53 نفر تحویل خانواده شدند.

ابطحی ادامه  داد: یک نفر متواری، دونفر تحویل بهزیستی و یک نفر به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی شدند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند یادآور شد: از متکدیان شناسایی شده در طرح ساماندهی متکدیان بیرجند هشت نفر اتباع خارجی افغانی بوده اند.

کد خبر 1794571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha